روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومی الکترونیک لازمه و پیش فرض تحقق دولت الکترونیک است. دولت الکترونیک اصطلاحی است که به ارائه خدمات دولتی از طریق اینترنت و با استفاده از ابزارهای رایانه‌ای اطلاق می‌شود.

روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومی الکترونیک لازمه و پیش فرض تحقق دولت الکترونیک است. دولت الکترونیک اصطلاحی است که به ارائه خدمات دولتی از طریق اینترنت و با استفاده از ابزارهای رایانه‌ای اطلاق می‌شود.

ارائه کلاسی


Richness and Reach

 

تغییر ارتباطات در طول تاریخ منجبر به تغییرات زیادی در حوزه رسانه‌ها و روابط‌عمومی شده است. وقتی ارتباط جمعی و ارتباط سنتی در گذشته را رصد می‌کنیم متوجه می‌شویم که در گذشته استفاده از رسانه‌ها بسیار متفاوت بوده است و این اتفاق باعث شده است تا مجبور شویم شکل ارتباطاتمان را نیز تغییر دهیم.

به عصر ارتباط جمعی که باز گردیم؛ می‌بینیم که تلویزیون، رادیو، روزنامه و ... مثل سرمایه بودند و فرد صاحب آن سرمایه‌دار محسوب می‌شد.در آن رسانه‌ها محدودیت‌هایی وجود داشت مثلا مطلبی که در روزنامه چاپ می‌شد یا روی رادیو و تلویزیون پخش می‌شد قابل اصلاح نبود. ظرفیت رسانه هم محدود بود ونمی‌توانستیم بیش از ستون روزنامه یا ساعت خاصی از اخبار تلویزیون پیام منتشر کنیم. دروازه‌بانی خبر شدید بود و در سطح ارتباطات فردی هم نامه‌نگاری وقت زیادی می‌گرفت و گاهی هزینه بالایی داشت.

اما امروز تمام تکنولوژی‌های نوین مثل web، voice، podcast، social network و ... ارتباطات را راحت کرده‌اند. از این جهت دو عامل غنای محتوایی و برد پیام را می‌خواهیم بررسی کنیم که در شکل ارتباطات امروز عموما و در روابط‌عمومی خصوصا ضروری است.

مهمترین تفاوت ایجاد شده در ارتباطات امروز امکان اتصال و ارتباط به کامپیوتر و موبایل است پس هر کس می‌تواند محتوا تولید کند یا به عبارتی ارتباطات شکل شخصی شده به خود گرفته است.

روابط‌عمومی آنلاین 5 مولفه اصلی دارد شامل:

1-      شفافیت

2-      عاملیت

3-      نفوذپذیری

4-      غنای محتوایی

5-      برد پیام

 


که هر کدام اصلی برای حیات امروز یک سازمان است. مثلا مدیران در سازمان نمی‌توانند جلوی انتشار اطلاعات را بگیرند و یا از اینترنت استفاده نکنند. شرکت‌ها امروز علاقه به پخش اطلاعات دارند زیرا که اگر این کار را نکنند اطلاعات سوگیری شده از جایی دیگر به مخاطبان می‌رسد و این ضرورت اصل شفافیت را نشان می‌دهد.

یا عاملیت که سازمان یا شرکت نقش اصلی را بازی نمی‌کند بلکه این مخاطبین هستند که در شکل پیام آن سازمان دخیل هستند و باعث می‌شوند تا به نسبت علاقه آنها پیام تولید شود.

نفوذپذیری هم راهی است که تا حدی از آن که امنیت را به خطر نندازد جایز است و کمک به عامل شفافیت می‌کند.

اما غنای محتوایی نیز باعث شفافیت می‌شود زیرا در اینترنت اتفاقی که افتاده است برد پیام بالا رفته است و مخاطبان زیادی را پوشش می‌دهد که مدام دست به گشت و گذار می‌زند و به همه گزینه‌ها دسترسی دارند پس اگر شما محتوای غنی تولید نکنید به سراغ دیگری می‌روند.

اما اینگونه نیست که همیشه محتوای غنی از طرف فرستنده سازمان ایجاد شود بلکه در ارتباطات امروز خود مشتری و مخاطب سازمان در این فرآیند مشارکت دارد مثل سایت ebay یا Amazon که از روی آن ما نمونه فارسی دیوار را داریم. در این گونه سایت‌ها گاهی فقط مخاطب محتوا تولید می‌کند مثل ebay و دیوار و یا مثل Amazon که خود فرد گرداننده سایت محتوا را تولید می‌کند اما مخاطبین نقش اساسی دارند. این سایت گزینه‌ای گذاشته است با این عنوان که تجربه خرید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. رای و پیشنهاد هم فرصتی است که به دیگر مشتری‌ها نشان می‌دهد آیا دیگران که استفاده از آن محصول را کرده‌اند راضی بوده‌اند یا خیر؟

غنای محتوایی و بردپیام لازم و ملزوم یکدیگرند. یعنی ابتدا باید محتوای غنی تولید کنید (که جزو اهداف سازمان است) و در مرحله دوم باید مخاطبانتان را درگیر کنید زیرا اگر مخاطبی نباشد که درگیر شود محتوای شما به کار نمی‌آید. از آن طرف هم اگر مخاطبان را درگیر کنید اما محتوای شما ارزش لازم را نداشته باشد قطعا مخاطب خود را از دست می‌دهید.

راه‌های زیادی هم در ارتباطات آنلاین امروز وجود دارد که کمک می‌کند بتوانیم مخاطبان را درگیر کنیم مثل تبادل لینک و سایت‌های social bookmark، RSS، پادکست و ...

اما شاید به ذهنمان بیاید که با این تفاسیر آیا برای افزایش برد پیاممان می‌توانیم از شیوه‌های تبلیغاتی مثل بازاریابی ویروسی (viral marketing) هم استفاده کنیم؟ یعنی استفاده از مخاطبان برای اینکه پیام شما را نشر دهند آن هم از روی علاقه بدون آنکه احتمالا بدانند تحت تاثیر تبلیغ شما قرار گرفته‌اند.

 

موبایلhttp://abehzadpor.blogsky.com/1395/03/24/post-5/موبایل

هواپیمای شرکت هواپیمایی مصر در دریای مدیترانه سقوط کرد


یک فروند هواپیمای مصری از نوع ایرباس 320 صبح روز پنجشنبه با 66 سرنشین از پاریس به مقصد قاهره به پرواز درآمده بود، در حریم هوایی مصر از صحنه رادار ناپدید شد و ساعتی بعد سقوط کرد و تمامی66 سرنشینان آن کشته شده اند.


به گزارش مسؤولان برج مراقبت قاهره ده دقیقه پیش از آن‌که هواپیما از صحنه رادار محو شود، خلبان با برج مراقبت تماس گرفته بود و روند پرواز را عادی گزارش می‌داد.
شریف فتحی، وزیر هواپیمایی مصر نیز فرضیه تروریستی بودن حادثه را بعید ندانست. وی افزود: تحقیقات درباره هواپیمای ناپدید شده از سوی مصر و یونان ادامه دارد.

پیامک خبریhttp://abehzadpor.blogsky.com/1395/03/24/post-4/پیامک-خبری

سقوط هواپیمای مصری در دریای مدیترانه66کشته برجای گذاشت

لغو پیام با ارسال عدد5به 1212

وبلاگیhttp://abehzadpor.blogsky.com/1395/03/23/post-3/


سقوط هواپیمای مصری66کشته برجای گذاشت
داعش مسئولیت قبول کرد
یک فروند هواپیمای مصری از نوع ایرباس 320  صبح روز پنجشنبه با 66 سرنشین از پاریس به مقصد قاهره به پرواز درآمده بود، در حریم هوایی مصر از صحنه رادار ناپدید شد و ساعتی بعد مقامهای مصری اعلام کردند که این هواپیما هنگام پرواز در ارتفاع 37 هزارپایی سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن کشته شده اند.

پیش از ظهر دیروز برخی از شبکه‌های خبری اعلام کردند: «تاکنون تیم‌های جستجوگر در آبهای یونان 2 شیء شناور را یافته‌اند که به نظر میرسد جزو قطعات هواپیما است.» هر چند برخی مقام‌های مصری این موضوع را تکذیب کردند و مدعی شدند لاشه‌های کشف شده متعلق به هواپیمای مصری نیست.  
ادامه مطلب ...